Tyskeberget (08.04.2017)

Written by tommy (Tommy Wernberg)

Ascents Hetta (617m) 08.04.2017 16:01

Igjen var jeg litt usikker på hvor jeg skulle prøve meg. Og valget falt på nordsiden. Denne gangen parkerte jeg ved bommen. Var ikke så langt før jeg skulle svinge av allikevell.
En gjenngrodd traktorsti. Og det var kanskje dumt å prøve seg her. Nordsiden er det mer snø.
Men det var for sent å snu. Gikk litt i skogen oppover, siden det var bedre og lite snø der.
Men så... Et hogstfelt med mye snø.. Forbasket.. Gamasjene lå igjen i bilen.. Snodde meg oppover på barflekker oppover. Tok litt tid. Men det gikk.
Rett før jeg kom til toppen, så oppdaget jeg at det kom opp en sti der. Hau...
Toppen var det det noen fine utsiktspunkter. Brukte ikke allverdens tid der oppe. Men en fin topp.
Litt nysjerrig begynte jeg å gå stien tilbake. Men etter hvert skjønte jeg at denne kom til å havne helt på sørsiden, så jeg brøt av og styrte tilbake mot bilen. Valget var egentlig greit, siden det var mye fin gammalskog det jeg gikk. Det er noe jeg liker med disse "skogstoppene". Gammalskog. Får bare håpe den får stå i fred.
Jeg gikk stort sett skogen, så jeg ungikk snøen på vei ned igjen.