Veobreatind (08.04.2017)

Endpoint Samme
Ascents Leirhøe Sør (2,110m) 08.04.2017
Veobreatinden (2,182m) 08.04.2017

Våkna på Spiterstulen av vinden som rev i veggene. Hu hei - dette tegnet til en frisk dag... Etter en god frokost labba vi innover Visdalen, med kurs for Veoskaret. Gikk mye i le, og sola skinte. Lite snø, men kunne gå på ski hele vegen. Med skarehjern beholdt Turplanleggeren skia på opp hele Veoskaret. Sekretæren ble litt skeptisk, og tok skia på sekken det bratteste stykket. Lite snø på toppen av Veoskaret. Greit over øverste del av Veobreen. Satte igjen skia på østsiden av skaret, før vi rusler til toppen. Greit samme veg tilbake. I Veoskaret gikk vi bortom Leirhøe Sør som ble glemt sist vi var her. Grei retur - men kjørte med feller et stykke, da det var SVÆRT lite snø. Turplanleggeren kjørte hele vegen ned på ski. Sekretæren forserte det bratteste partiet på stegjern, men fikk ei fin nedkjøring på slush det siste stykket. Også i dag var det stas med varm dusj og middag på Spiterstulen etter turen.