Vermundsberget (08.04.2017)

Written by tommy (Tommy Wernberg)

Ascents Vermundsberget (487m) 08.04.2017 14:02

Jeg var litt usikker på hvordan jeg skulle "angripe" denne. Folk som har gått disse tidligere, har vært dårlig om å gi noen hint om hva dem gjør. Og for øvrig, så hadde jeg ikke sjekket noe særlig i dag før jeg dro heller.
Jeg prøvde meg på nordsiden. Det så mest aktuelt. Rett før Vermundsgården var det en parkeringslomme. Stoppet der. Det kom en dame som jeg prøvde å spørre ut. Men hun var lite villig, og pratet ikke norsk heller.
Så jeg labbet heller avgårde. Tanken var å følge den stikkveien så langt opp det gikk.
Og etter hvert skjønte jeg at jeg hadde truffet bra for engangs skyld. Veien, og etter hvert stien var markert helt opp til toppen. Det var til og med et taurekkverk litt lenger opp. Kult.
Stien og traktorveien er ikke merket på kartet. Så for andre er det jo bare å følge gps sporet jeg har lagt ut.
Ikke helt den store utsikten på toppen, men noen smålommer her og der. Samme vei ned igjen.
Laget et parkerings pbe før jeg kjørte avgårde igjen.