182 Marnardal (07.04.2017)  2

Written by morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Start point Vest for topp (359m)
Ascents Ørteknappknuten (511m) 07.04.2017 14:35
Visits of other PBEs Ørteknappknuten p-lomme (345m) 07.04.2017 14:35

Ny langtur med bilen. Dessverre hadde jeg ikke fått skifta til sommerdekk så det ble pigger nedover Sørlandske hovedvei i pluss 15 og sol. Hadde på forhånd avtalt overnatting med min søsters svigermor i Grimstad. Jeg starta med topper i Vest-Agder og hadde i utgangspunktet tenkt Åmli på dag nr.2. Marnardal er vanskelig å uttale for en østlending og turen ble også rotete og surrete fra start.

Parkerte ved tjernet og ble fristet til å ta opp en fin vei istedet for å gå langs vannet mot hyttene. Veien endte og jeg måtte gå ned igjen til et lite vann for deretter å finne traktorveien. Koordinatene til Knut Sverre var bortkastet fordi GPSen ikke tok inn signaler. Dermed endte jeg med å gå rett på nesten fra start og det var likegreit. Stor og fin varde. Et par bilder og så tilbake. Surra også her og nå kom Knuts koordinater til sin rett. Fant med det traktorveien tilbake til startstedet. Videre til Vennesla.