Trippel topp (05.04.2017)

Ascents Buktås (153m) 05.04.2017
Hoven (201m) 05.04.2017
Sørøst for Mørjeklovås (205m) 05.04.2017

Trippel topp tur stod på menyen idag.

Startet med den med det flotteste navnet, "Ås sørøst for Mørkjeklovås".
Grei tur opp og ned. Et lite hint, pleier du å gå med bikkja løs? Ikke gjør det her, i hvertfall ikke hvis bikkja er glad i rådyr. Her er det MANGE av dem!

Neste ut var Hoven, Parkerte som anvist på kart og fant stien som går opp på sørsiden. Ble som vanlig litt for utålmodig og brakk av stien og fortsatte oppover på frihånd. Her var det i overkant bratt, tidvis noe hårete. Toppen var prydet med en flott mobilmast. På turen nedover fant jeg en sti som var endel hakk tryggere. Tips, følg stien fra parkeringa opp til den flater ut, deretter kan du begynne bestigningen.

Sist ut var Buktås, valgte å ikke parkere der hvor P er avmerket på kart, men gikk isteden opp fra nordvest. Nok en gang, her var det bratt gitt. Men etter å ha dratt meg opp i lyngen etter fortenna og heisa bikkja etter dinglende i løse lufta, så kom vi da til topps.
Stor utsikt fra østsida. Tradisjonen tro så fant jeg stien på tur nedover, utrolig nok endte den der hvor det var avmerket P på kartet....hvem hadde trodd det. Tips, parker der hvor P er på kartet og gå rett opp selv om det ser bratt ut, utvilsomt beste vei opp.
Ås sørøst for Mørkjeklovås
Flott utsikt hvis du er interessert i steinindustrien
Storfint besøk av en pratsom ravn
Hoven. Pen mobilmast.
Hoven, utsikt.
Ikke gå opp fra denne siden.
Buktås
Buktås. Bra utsikt østover.
Ikke tur uten bål og syre.