Hanakne (03.04.2017)

Written by Englepus (Cathrine Nyberg) GSM

Ascents Hanakne (254m) 03.04.2017 11:07

Siste på lista!

Så var dagen kommet for å fullføre Porsgrunnslista! I og med bytte av jobb og tilbake til turnuslivet i februar, så åpner det seg muligheter for formiddagsturer (sånn for å være litt positiv siden turnus ikke er sååååå gøy lissom!). Planen for dagen var å ta Hanakne og egentlig ta med seg Fjerdingen fra den sida.

Taxitheo (Rune Theodorsen) var selvfølgelig tvunget med på denne turen også, da alle snart har fått med seg at man sender ikke meg på tur i villmarka alene! Sekken var pakket for langtur med både niste og andre godsaker, og vi fant oss et sted å parkere. Nå er jo ikke disse Porsgrunnstoppene kjent for hverken blåmerking eller stier, men her var det ihvertfall greit å følge en form for skogsbilvei et lite stykke. Ikke snakk om noe oppvarming før stigninga begynte, så fikk raskt puls gitt! I ei li, så det ut til å være ganske så greit å bare gå rett opp. Slutta å tulle med omveier lissom, så det ble å skjære rett opp fra skogsbilveien ganske kjapt. Og sånn gikk nå turen... Rett opp, ingen sti, men faktisk veldig greit terreng å gå i! Ikke så mye bushing, og antydninger til stier/tråkk her og der gjorde det rimelig greit å gå. Finne ut at retningssansen min må være ganske grei for vi gikk rimelig rett fram og stod brått på toppen etter ca en km fra der vi parkerte! Godt med stigning på den kilometeren! Ble jo selvfølgelig kafferast på toppen, med kvikklunsj og Capri-sonne for å feire fullføringa av lista! Bobler ble dessverre umulig siden jeg må på jobb i kveld :( Kan love en heidundrende feiring siden! ;)

Såååå glad blir man for å fullføre! Foto: Rune Theodorsen
Obligatorisk toppbilde med Fjerdingen i bakgrunnen.
Belønning i form av Kvikklunsj på toppen.
Boblene måtte vike for jobb, så da ble det Capri-sonne.
Knallvær på toppen idag.

Etter Hanakne, skulle det jo kommet en fin historie om turen videre til Fjerdingen, men det må bli en annen gang, for på grunn av tida til jeg skulle på jobb, så ble denne skippet idag. Istedet stakk vi til Larvik og innom turistforeninga og kjøpte kart og klippekort til årets topper i Larvik. Noe må man jo finne på når Porsgrunnslista nå er ferdig for min del også!

Toppturfortsettelse følger, så Larvik dere er advart: HERE WE COME!!! :)

Gratulerer

Written by mortenh 04.04.2017 14:20

Gratulerer herfra også! En skikkelig bragd som må feires skikkelig! 14 summits of Porsgrunn.

PS! Du får få Rune eller Tor-Arne til å legge inn Larvikslista på PB, så kan vi følge progresjonen på neste prosjekt.

Sv: Gratulerer

Written by Englepus 04.04.2017 16:09

Tusen takk! ;) jeg har meldt meg på Larvik pf 100 og gått første idag ;) kan jo ikke føle på tomheten!