Urfjellet (31.03.2017)

Written by ebbeleo

Start point Skaret (218m)
Ascents Urfjellet (979m) 31.03.2017 09:16

Fikk i 12te time med meg karibien (Kari Anne Kringstad) på skitur. Det regnet da jeg kjørte hjemmefra og ved ankomst Skaret lå Urfjellet dekket av tunge skyer. Kari Anne var svært skeptisk og mente at det ikke var nok snø. Jeg fikk overtalt henne tilstrekkelig til at vi skulle prøve i allefall. Hun hadde tross alt på seg den nye skibuksa si, som skapte for aktive toppturer. Dessuten var den vid nok til å gå utenpå skoa også.

Vi trasket oppover myra og opp i småskogen. Kari Anne ledet an og fant akkurat nok snø til at vi slapp å ta av oss skia.
Mye barmark nede i småskogen

Over tregrensa dukket sola fram for alvor og det ble rett så trivelig. Glemt var all banninga fra småskogen. Vi møtte sågar andre som også hadde tatt turen.

Påskestemning på veg opp.

Vel oppe på toppen ble det en historisk lang lunsj.

Tid for selfies
..og slikking av sol!

At det er viktig å ha riktig utstyr viste seg raskt på veg ned. Kari Anne har aldri kjørt så godt på ski som akkurat på denne turen. Den nye buksa skal nok ha det meste av æren for dette.

Føret ble beskrevet som ekstremt sugeføre, men for oss med perfekt preppa ski var ikke det noen utfordring, tvert imot.

Finnes ikke dårlig føre

Vel nede i småskogen valgte vi å ta av skia. Kari Anne hadde fått varmen i seg og tok seg et bad i bekken også.

Turen ble avsluttet med en Pepsi Max på Skarstua.

Redaksjonsmøter...

Written by karibien 04.04.2017 23:38

..må på plass. Syns rapporten var bedre uten bilder :) og selfie du liksom!

Artig....

Written by ArntO 03.04.2017 17:13

Begynt å gå opp og ned flere turer du å....? Jfr antall høydemeter.