Treningstur på Vestfjellet (02.04.2017)  4

Myssmørhelje (1,070m) 02.04.2017
Prestkjerringa (1,060m) 02.04.2017
Torpevassfjellet (1,016m) 02.04.2017

Henta Anne Grete og Bonzo og kjørte til Verskeid hvor parkeringsplassen var bar og gjørmete. Felleskiene fikk prøvd seg i dag og det virket som det var god glid de første bakkene nedover, men straks det flatet ut kjente man suget i snøen - dette kom til å bli en tung dag. Tok løypa om Bentsætra og Blæstern. Jobbing hele veien og ingenting gratis i dag. Vurderte lenge å få slengt av meg hanskene, og i krysset ved Blæstern forsvant de for resten av turen. Svært varmt i bakkene oppover, men supert feste med felleskiene. Så Anne Grete på Blesterråkvarden og bestemte meg for å ta avstikkeren om Kjettberget, så fulgte Per Ole sine spor opp til Blesterråkvarden og videre til Kjettberget hvor jeg traff Anne Grete og Bonzo på hovedvarden. Droppet den første toppen da den var helt bar. Tilbake og opp til Prestkjerringa hvor jeg fant ut at jeg trengte næring - så det ble en ti minutters pause med selfie og mat. Virkelig påskestemning, og tok avstikker oppom Myssmørhelje og Gammelhans. Sistnevnte var eneste toppen hvor skiene måtte av siste meterene. Videre om nysetra og øvre løype opp til Hærfjellet - og ned igjen her sugde det helt vanvittig - nesten bom stopp selv i bra nedoverbakke i sporene, så man måtte ake mellom sporene. Siste biten mot Verskeid ga endelig god glid i blankpolerte spor.

Selfie på Prestkjerringa - manglet fotograf. Det var 2 stykker når jeg kom, men de forsvant umiddelbart.