Kjerringberget og Ulabrand (25.03.2017)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Kjerringberget (116m) 25.03.2017
Visits of other PBEs Ulabrand (36m) 25.03.2017
Ulabrand

Hadde planlagt tur til Hedmarktriangelet, men verken kroppen eller vinden ville samarbeide denne helgen. Planer for noen kommunetopper i morgen og ta det med ro i dag. Men etter litt rydding i hagen, ble vi så rastlause at vi bare måtte en liten tur. Kjørte til Larvik og Rv303 mot Sandefjord. Tok av mot Ula og kjørte ned til sjøen og litt utover til vi fant en parkering som ikke kostet penger eller var merket privat. Ikke lett. Fulgt skiltingen opp på berget. Fin utsikt fra ULABRAND.

Toppen av Kjerringberget

Videre kjørte vi tilbake mot Rv303, men tok av mot Nordre Skisaker gård (ved drivhusene) og tok veien som var merket Ranavikveien, kjørte denne bare noen meter før vi tok til venstre innover til parkeringen ved første bommen. Gikk/rusla videre innover og oppover til Kjerrningberget. Her ligger hyttene som ørnereder opp etter berget. På toppen av KJERRINGBERGET er det gamle krigsstellinger og mobilmaser. Fin utsikt fra terrassen på hytten, som hører til mobilmastene der oppe. Satt der og nøt fuglesang og så at Stena Line traff Colour line på vei ut/inn til Sandefjord.