Nesbjørhovda i Fusa (20.03.2017)

Written by Stigun GSM

Start point Teiga (35m)
Endpoint Teiga (35m)
Ascents Nesbjørhovda (342m) 20.03.2017

Lang kjøretur, tok av rett før Lukksundet bru og kjørte på vei med meget enkel standard til Teiga, hvor jeg parkerte. Fant delvis rødmerket noe utydelig sti i tildels tett skog, mistet etterhvert merkingen og fulgte GPS videre. Klassisk Fusa-topografi, og en skogbunn med mye rotvelter og nedfalte grener. Vått og sleipt, og gjennomgående nokså bratt. Topppunktet var en øst-vestgående tett skog/busk-bevokst rygg med stedvis redusert fremkommelighet på grunn av alt buskaset. Fant en merking fra toppen og nedover i en litt mer sørøstlig retning, men så snart at denne svingte av i feil retning i forhold til parkert bil, og siktet meg videre stiløst inn på oppsporet som ble fulgt rimelig greit tilbake til parkert bil.

(Tilløp til) utsikt mot nord
Toppen. Ingen inngrep her;nei..

Fyllittberg og trolig rik flora i området i mai--juni; ramløken hadde allerede fått frem rikelig med frodige bladskudd. Videre til Kyrkjehovda.