Beitelen (20.03.2017)  3

Written by lebergsfjellet (Martin Ekornes Søvik) GSM

Start point Lonaparken (90m)
Endpoint Breimyra (140m)
Characteristic Jogging
Ascents Beitelen (260m) 20.03.2017 14:43

Har jogget på Geitanuken (305moh) mange ganger i det siste. Ikke så rent unaturlig, da dette er den toppen som ligger nærmest leiligheten min. Hadde en del tid til overs midt på dagen i dag, og fikk lyst til å jogge en lengre tur. Siden jeg har som mål å gå på alle 7 fjelltoppene i Åsane i løpet av denne våren, falt valget på Beitelen. Dette er fjelltopp nummer 6 i rekken: Veten (486moh) er den eneste jeg mangler nå.

Utsikt over Liavatnet (89moh). Herfra jogget jeg oppover Flaktveit, som ligger i dalføret litt til venstre for midten av bildet.

Har passert hele byggefeltet i Flaktveit, det var lenger enn forventet! Kan for første gang se Beitelen (midt i bildet). Kråvatnet (111moh) ligger i midten av bildet.

Har passert Kråvatnet. Beitelen er i midten av bildet, med Haugland som bygden under fjellet.

Utsikt sør-østover fra toppen av Beitelen. Lia over Indre Arna ligger rett frem (kan så vidt se husene øverst i byggefeltet).

Selfie på toppen! Utsikten i bakgrunnen er i sør-vestlig retning. Fjellene i bakgrunnen er baksiden av fjellpartiet med blant andre Rundemanen (568moh), Ulriken (643moh) og Hauggjelsvarden (674moh).

Kartet er unøyaktig, da det kun blir oppdatert hver gang jeg tar opp mobilen. Har justert for dette i lengden (11,3km --> 15km) og antallet høydemetre (218m --> 420m).