Kvannfjellet (06.03.2017)

Written by karibien (Kari Anne Kringstad)

Ascents Kvannfjellet (981m) 06.03.2017

ebbeleo

Fredag kveld bestemte 3 stk seg for å møtes på Syltesetra mandag kl 1200.
Mandag kl 13 møtte 2 opp, og vi valgte å si oss fornøyd med det.
Etter natthelg var det mer som en prestasjon at begge hadde med det nødvendigste utstyret.

Litt tause og trøtte labba vi i vei oppover. Ebbe glemte å skru på klokka før han var nesten halvveis, men det er egentlig ikke noe nytt. Sola skinte, det var snø her og der, solkrem var på og humøret steg i takt med høyden.

Ikke metervis med snø akkurat...

På toppen skulle Ebbe briefe med rask felle-manøvrering, sånn han har hørt om. Jeg rakk bare å ta av mine egne, skifte jakke og tusle rundt varden før han var ferdig, så det er fremgang.

Svart mann snart klar

Han hadde forresten på seg en helt annen svart jakke enn sist skitur. Forandring fryder. Matcha heldigvis fortsatt den svarte buksa, lua, hjelmen, pulsbeltet, klokka, sekken og sikkert resten også.

På vei ned hadde han det travelt for å rekke barnehagen. Det hadde ikke jeg.