Kråkfjellet - Klæbus høyeste (04.03.2017)

Written by JohnTiger (John Bårdset) GSM

Ascents Kråkfjellet (816m) 04.03.2017
Visits of other PBEs Granhaugvollen P-plass (419m) 04.03.2017

Avreise fra Trondheim rundt kl 10 og Avmarsj fra parkeringsplassen ca 1105.
Fulgte skuterspor over Håen til Kråklivollen. Deretter fulgte vi dalen litt nordover før vi tok til høyre opp mot Rundtjønni. Derfra fulgte vi en liten rygg hele veien til toppen.
Gnistrende føre og nydelig vær, men bitende kaldt pga av tildels ganske sterk vind over skoggrensen fra Rundtjønni og opp til toppen.
På toppen tok jeg av fellene, mens min turvenninne TRefsnes (Trine) behold fellene på da det vel noen små kneiker på turen ned til Kråklivollen igjen.
Vel nede på vannet tok også hun av fellene og vi staket oss lett bortover skutersporet tilbake til p-plassen. MEDVIND! :) Fremme ved bilen ca 1655, etter 5t50 min

Alt i alt en veldig flott tur, som dessverre ble litt redusert opplevelsesmessig pga av den sure vinden og den tildels ukontrollerte skuterkjøringen i området. Fra Kråklivollen til Rundtjønni var egentlig de fleste naturlige skitraseene ødelagt av utallige skuterspor.
Utsikt sørover fra Kråkfjellet

Missing title

Written by JohnTiger 08.03.2017 19:36

Selvsagt :)

Feil kommune

Written by SturlaS 08.03.2017 19:20

Kråkfjellet er høyest i Klæbu (snart Trondheim).

Melhus har sitt høydepunkt oppe i lia mot Rensfjellet. ;-)

Sv: Feil kommune

Written by JohnTiger 08.03.2017 19:37

Selvsagt :) , tanken var jo å gå på begge to...men det siste punktet får være igjen til en annen gang.

Takk for "oppdagelsen"

Men klagen på scooterkjøringen ble sendt til Melhus kommune :)