Pyttbua til Torsbu, pluss en liten bonusrunde (03.03.2017)  5

Høgtunga (1,912m) 03.03.2017 15:01
Karihøa (1,782m) 03.03.2017 18:23
Visits of other PBEs Torsbu (1,351m) 03.03.2017 09:39

Lang fin dag der jeg, Kristian, Koda og Meek først gikk en runde på diverse topper vestover fra Pyttbua, før vi labbet over Karihø og videre til Torsbu etter en lengre matpause på Pyttbua. Nydelig snø og flotte forhold både på nedkjøringa fra Høgtunga og Karihø. Lett randoutstyr var absolutt å foretrekke foran Kristians bakglatte fjellski med kortfell.

Link til kstandal (Kristian Standal)s turrapport (med riktig turlengde og antall høydemter) finnes her: Pyttbua - Torsbu

Solkrem på, ut og gå. Stig er klar for en lang dag i pulkdraget.
Avmarsj fra Pyttbua. Stig og Sigurd gikk direkte mot Torsbu (med en avstikker til Karitind), mens jeg og Kristian la ut på en runde mot toppene nordvest for Pyttbua.
Hundene bestemte seg for å bli med oss. Pytteggenden midt i bildet.
Koda og Meek poserere på ryggen mot en av fortoppene til Høgtunga med Pyttegga i bakgrunnen.
Deler av nedkjøringa fra Høgtunga mot Pyttbua.
Kristian er klar for (mat)pause på Pyttbua.
Etter en god pause med drytech og en liten Whiskey på menyen,  var vi klar for avmarsj nr. to fra Pyttbua for dagen. Nå i retning Torsbu.
Etter en god pause med drytech og en liten Whiskey på menyen, var vi klar for avmarsj nr. to fra Pyttbua for dagen. Nå i retning Torsbu.
Fortsatt fint driv og flotte forhold opp mot Karihø.
Klokka var blitt nesten 1830 før vi begynte nedkjøringa fra Karihøa. Torsbu sees så vidt i enden av vannet.
Hytta var fortsatt kald da jeg og Kristian kom frem, men middagen var klar. Vi rakk en hyggelig time eller to før vi krøyp i posene. Stor takk til Stig som trakk pulk fullastet av øl og middag i fire dager!