Ullstinden x 2 (04.03.2017)

Written by hmsv1 (Hannah Vickers)

Start point Snarbyeidet (135m)
Ascents Sørvestre Ullstinden (1,078m) 04.03.2017 09:31

Jeg var noe ubestemt på hvor jeg ville dra på tur i dag, men tenkte jeg skulle tilbringe dagen på Ullstinden da det hadde kommet en del snøbyger til den nordlige og østlige delen av regionen og jeg satset på at det skulle være flott skiføre der. Dessuten hadde jeg ennå ikke gått en tur til Ullstinden med både strålende vær og fine snøforhold denne sesongen, og jeg var rimelig gira på å få det til på et eller annet tidspunkt. Hadde liksom tenkt at det ville bli mye folk ute allerede da jeg startet turen, men det viste seg at jeg var andremann på fjellet. Tok igjen en fyr ca. 10 minutter fra parkeringsplassen og dermed fikk æren av å brøyte spor resten av veien opp fjellet. Det var litt tungt og det gikk tregt å tråkke spor i 30cm nysnø, men derimot var det ganske tilsfredsstillende å lage helt ferske spor i snøen og lage slake spor som jeg kunne nyte på runde nr.2. Fikk toppen helt for meg selv før jeg koste meg med en hel fjellside med urørt snø. Herlig!!

På ryggen ned fra Svarthammartinden var det flere folk som var på vei opp som (tilfeldigvis) kommenterte at det var et flott spor å gå opp i, noe som gjorde meg veldig glad med dagens brøyteinnsats ;) Kjørte ned til der det begynte å bli såpass flatt at jeg måtte stake, og så tok jeg en pause for å spise og ta skifeller på igjen før jeg starten tur nr.2. Den gikk mye raskere, som forventet og det var skikkelig kos å nyte oppsporet jeg hadde selv laget. Det var god stemning med mye folk da jeg kom opp til toppen for andre gang og en nydelig dag som jeg var storfornøyd med. Siden de aller fleste folk var fortsatt på toppen og koste seg med mat og sånt, var snøen forholdsvis usporet da jeg kjørte ned igjen. Tenk at man kan ha det så artig på en ellers veldig enkel og mainstream tur!

Start date 04.03.2017 09:31
(UTC+01:00)
End date 04.03.2017 14:05
Topphenget er fremdeles helt usporet
På vei over flata
Utsikt mot Ringvassøya
Herlig vær og skiføre!
På toppen #1
Førstespor ned :D
Tur nr.2. Mine flotte spor har blitt benyttet av flere folk!
Topphenget er ikke lenger usporet :)
På toppen #2
Ei dame nyter det flott skiføret