Røysen i sludd og regn (02.03.2017)  4

Written by RolFoto (Rune Olsen)

Start point Årkvisla p-lomme (60m)
Endpoint Samme (60m)
Ascents Røysen (147m) 02.03.2017
Visits of other PBEs Årkvisla p-lomme (60m) 02.03.2017

Nok en kort tur etter jobb i nærområdet.
En veldig enkel og grei tur om man følger skogsbilveier, derfor prøvde jeg å finne den mest kuperte linja. Dermed ble det mye opp og ned over småkoller og småskar. Ganske glatt i småbrattene med det tynne våte laget med snø som lå på de litt åpnere partiene. Mer snø oppe på topplatået. Tåke og tunge skyer kom nå sigende. Snart lavet det ned store tunge våte snøflak, mens det ble tydelig mørkere inne i skogen. En rødrev lusket inne blant småeikene nede i lia ikke langt unna, men tok raskt beina fatt da den ble var av meg. Artig liten opplevelse i kveldsskogen.
Fulgte sporene dens, og dermed ble det en liten tur over kollene rett sør for Røysen.
Avsluttet turen over en flott liten åpen kolle, rett før veien, med bratt nedstigning.
Fant ei bratt jordbakke mellom knausene jeg kunne jordsurfe ned på etter å ha sparket ned løse stein. Artig avslutning tross svært møkkete vanter og sko :-)