Marsteinsvola - Kommunetopp i Inderøy til 2012 (27.02.2017)  3

Written by aask (Ånund Sigurd Kvambekk) GSM

Ascents Marsteinsvola (442m) 27.02.2017 14:31

Leie av vind, snøbyger og tåke returnerte vi sørover fra Grong. Vi bestemte oss for å plukke med oss en tidligere kommunetopp i Inderøy, Marsteinvola. Den er lavere enn de andre kommunetoppene vi forlot i Grong-området, og dermed mindre værutsatt.

Kjørte til Raudflovatnet. Det var kun 10 cm snø etter siste snøfall, men de hadde slåddet løypa, så det gikk greit innover på traktorveiene. Det ble noe mer snø etter hvert, men selv på toppen var det ikke mer enn 30-40 cm. Vi smørte med VR60 da det var 2 plussgrader og fuktig snø. Ved foten av fjellet var det på med feller. Fulgte en sti oppover som var godt uthogd.

Installasjonen på toppen

Rastet i le av masten, og det var utsikt et godt stykke. Men så satte en ny byge inn som varte til vi var ved bilen. Nesten regn nederst. På det bratteste partiet i skogen bar vi skiene, ellers gikk det greit å renne. Ganske dårlig glid heldigvis. På slutten sugde det veldig.

Kjørte til Trondheim hvor Sondre besøkte noen venner mens jeg tok inn på et varmt og godt Thon-hotell. Spiste byens beste burger på Super Hero burgers.