Nevelfjell (Lillehammer) (26.02.2017)

Visits of other PBEs Nevelhytta (1,090m) 26.02.2017 12:59
Hunderseter-/Nysetervegen (567m) 26.02.2017 13:20
Hundersetra parkeringsplass (965m) 26.02.2017 13:36

Flott skitur på vei hjem fra Oslo (konsert lørdag kveld og ei deilig natt på hotell uten rot og snorking fra andre..). Fortsatt dårlig research på kommunesammenslåinger men dagens tur er uansett en flott tur, spesielt med været som var i dag.

Jeg kjørte E6 dvs. Gudbrandsdalen og tok av opp mot Hafjelltoppen. Skituren startet fra en stor parkeringsplass rett før Pellestova. Her var det nykjørte skispor som jeg fulgte i starten men de så ikke ut til å gå mot Nevelfjellet. Jeg tok derfor opp en sommersti mot toppen i relativt dyp løssnø.

På toppen tok jeg turen bortom Nevelhytta der det var en del folk som hadde kommet opp fra den andre siden. På tur ned til parkeringen gikk jeg over toppen av Slåsæterfjellet slik at det ble en fin rundtur.

En nydelig dag på fjellet med strålende sol, rundt null grader og litt vind oppe i høyden. For en luksus med vinterferie og 10 dager på rad med skitur. :-)

Fra toppen av Nevelfjell mot Nevelhytta.
Fra toppen av Nevelfjell mot Slåsæterfjellet.
Fra toppen av Slåsæterfjellet tilbake mot Nevelfjellet.