Fagerfjellet x 2 (25.02.2017)

Written by hmsv1 (Hannah Vickers)

Ascents Fagerfjellet trig pkt (871m) 25.02.2017 09:56

Hadde íkke planlagt å gå på topptur i dag da det var tidligere i uken meldt ganske dårlig vær på lørdagen. Men det ble helt annerledes og ganske fint etter noen snøbyger tidlig på dagen. Siden det er betydelig skredfare i fjellet nå valgte jeg å gå en tur til Fagerfjellet og kanskje prøve å gå så mange runder som jeg orket. Brukte ikke den 'vanlige' busslomma i dag men fant en liten parkeringsplass litt lenger øst hvor noen lastebiler var parkert, så jeg måtte gå et par minutter langs hovedveien for å kunne begynne turen opp normalruta.

Første runde ble en ganske tung og noe slitsom affære da alle gamle oppspor hadde blitt nedsnødd etter nattens snøleveranse og jeg måtte tråkke helt nye spor. Ca. halvveis opp traff jeg en gjeng som hadde startet fra Fagernes skole og jeg trodde jeg skulle bli skikkelig heldig og få gå i andres spor, men jeg var ikke helt fornøyd med deres bratte spor og derfor fortsatte med å lage fine slake spor selv. Det skullle gjøre det behagelig å gå opp på neste runde!

Nedkjøring nummer 1 var nydelig og jeg gikk en runde til etterpå som var noe raskere enn den første men beina var noe slitne da jeg var ferdig med turen opp for andre gang så jeg droppet planen om å gå opp en tredje gang. Bra timing egentlig, da det kom noen snøbyger og plutselig ble det flatt lys og dårlig sikt da jeg begynte å kjøre tilbake til byen!

Start date 25.02.2017 09:57
(UTC+01:00)
End date 25.02.2017 13:39
En annen fyr som kom opp etter meg