Julaksla med John Roger (08.02.2017)

Written by karibien (Kari Anne Kringstad)

Ascents Julaksla (556m) 08.02.2017
Vardfjellet (476m) 08.02.2017

ebbeleo
Alarmen slo ned da sporingsverktøyene på HP sin bil viste at han sto parkert på TURparkeringa ved Julaksla. Stikkut, X-trail og HP; finn en feil liksom. Ringte sporenstreks min nye makker, ebbeleo aka John Roger. Han var som vanlig relativt kjapp, men minuttene gikk likevel sakte der jeg sto parkert og glante på sporutgangen.

Det var tydelig at det hadde gått fort i svingene fra Bud, for han trappa opp i SVART CRAFT-bukse. Lot det passere, midlertidig i alle fall. Her hadde vi det travelt for å finne ut hva HP hadde fore.

Vi traska i vei langs Stikkutveien, mens jeg tenkte tilbake på turen til Barnosa jeg slipper å gjenta. Ebbeleo har selvsagt ikke vært der.

Oppover lia fikk vi løst mange verdensproblemer, og det var fint å gå tur til tross for at joggesko hadde erstatta ski. Plutselig åpenbarte en kjent skikkelse seg foran oss, og vi ble såpass starstruck at vi helt glemte å spørre hva han gjorde på tusletur. Jaja. Han var enig i at det var kaldt, som oss andre vanlige dødelige. Da turte Ebbeleo å ta på seg den SVARTE skalljakka si.

Turfolk
Joda....

Vi tusla oppover mot toppen av Julaksla, og ble fort enige om at vi godt kunne droppe lunsj der oppe. Morken jubla da han fant postkasser i fleng på toppen. Hadde liksom sagt at det ikke var sånt der oppe, sånn at han kunne ha noe å glede seg over.

Fornøyd fyr

Gikk ned moroveien via Vardfjellet. Fant ly for vinden til slutt, og kjørte lunsj. Så rusla vi litt varmere ned mot bilen. Der fikk Ebbeleo beskjed om at vi skulle på ny tur.