Julaksla (08.02.2017)  5

Written by ebbeleo

Start point P-plass (48m)
Ascents Julaksla (556m) 08.02.2017
Vardfjellet (476m) 08.02.2017

Turnusfri og fint vær! karibien (Kari Anne Kringstad) ville visst på Melen, men pga utydelig kommunikasjon endte vi på Julaksla. Gikk "drit-stikkut"-veien opp. Kjedelig. Møtte hansun (Hans Petter Sundhagen) og vakthunden oppe i lia. Han frøs. Hans Petter altså. Alle var enige at den andre stien var bedre. Kom oss opp på toppen og fant to postkasser på tross av at det iflg Kari Anne ikke fantes postkasser på toppen. På tross den iskalde vinden var jeg god og varm. Sikkert takket være min nye Craft skibukse. ( 299,- XXL) Blir min favoritt heretter.

Gikk via Vardfjellet nedover og ned den artige stien. Langt nede i lia ble det vindstille og omsider litt matpause. Noen hadde bakt, og andre hadde med mat fra Sverige. Fulgte stien ned til barnehagen. Trasket derfra bort til parkeringsplassen. Fin tur. Anbefaler stien fra barnehagen på det sterkeste.

299 svenske ja :)

Written by karibien 10.02.2017 20:38

Men litt av ei investering!