Korsbekkfjellet og Durmålsfjellet (09.02.2017)

Written by BjørnF (Bjørn Fillipsveen)

Start point Skogset (40m)
Ascents Korsbekkfjellet (694m) 09.02.2017 10:22
Durmålsfjellet (473m) 09.02.2017 11:17

HØYEST PÅ ERTVÅGØYA
Nok en soldag. Greit å ta seg en fjelltur da. Tok ferja fra Hennset til Arasvika og kjørte ca 3 km. Parkerte nederst i skogsveien. Gikk skogsveien 1.8km. Deretter fint over frosne myrer, lurt å vokte sine skritt. Rett opp fjellsida, lett å fint å gå her også. Nesten kommet opp fikk jeg øye på hjortegevirer på en kant. De var ferdig med frokosten og lå og hvilte. Et flott syn når 5 hjorter med staselige gevir luntet avgårde. Så også en rypstegg og 3 storfugler. Vel oppe et fenomenalt rundskue. Tustna- Smøla - Hitra og fjellene i Rindal- Surnadal- Sunndal- Nesset og Romsdalen.
Lenge siden forrige besøk her, PBer Kolla på oktober.
Tok turen om Durmålshaugen da jeg hadde litt ekstra tid til ferja. Litt surrealistisk og bare gå på barmark midtvinters. Noen snøflekker fantes.

Ei skikkelig gammel furu som har vokst mer på bredden enn lengden.

Tustnastabbene.

Surnadal og Sunndalsfjell.

Korsbekkfjellet.

Durmålshaugen.

Lite snø

Written by BjørnF 10.02.2017 14:58

Ser at du benyttet den fantastiske høsten vi meget godt, særdeles sjelden med slike godværsperioder her på kantene. Skikkelig maraton med turer hver dag. Mye godt kjente fjell for meg.

Lite snø

Written by kolla 09.02.2017 22:18

Dårlig skiføre i 6-700 m høgde på Nordmøre og ser eg. Men kjempefint å gå til fots når det er fast skare og frosne myrer. Skarp utsikt mot Trollheimen. Kjenner igjen det panoramaet frå mine turer i oktober.