Heihillerhornet Fusa (06.02.2017)

Written by Stigun GSM

Start point Nordfjella bomveg stistart Heihillerh (331m)
Endpoint Samme (331m)
Ascents Heihillerhornet (558m) 06.02.2017
I løpet av vår flotte og smått spennende tur til Ottanosi hadde været klarnet helt opp, klokken var såvidt forbi midten av høyre sving og vi var lysten på en tur "med lett utrustning" til nærliggende Hei(l)hillerhornet, som lå en knapp km unna i luftlinje. Etter stistart gikk vi lettgått, men litt demotiverende; netto i feil retning og netto nedover i flere hundre meter før bra merket sti svingte i mer nordlig, og følgelig riktig(ere); retning. Tettere mellom snøfeltene jo lenger opp vi kom, men som tidligere på dagen fast og fin kvalitet på snøen.
Knut unnagjør siste høydemeter før toppen

Fin utsikt mot høyere fjell i nord og nordøst og over Hålandsdalen.
Høyest på Heihillerhornet. Ottanosi bak.
Strålende...over Fusafjellet

Sol fortsatt oppe da vi var på toppen, og hodelykter innså vi ikke ville bli nødvendige(og vi hadde dem heller ikke med..). Den meget "indirekte" atkomsten til Heihillerhornet medførte at turen ble vesentlig lenger enn avstanden i luftlinje først hadde antydet.