Storefjell i Skien (04.02.2017)  5

Written by RolFoto (Rune Olsen)

Start point Kongstveit/Åsland (95m)
Endpoint Samme (95m)
Ascents Kolle NV for Storefjell (256m) 04.02.2017
Storefjell (266m) 04.02.2017
Visits of other PBEs Kongstveit p-lomme (95m) 04.02.2017

Skien pf > 100 m

Etter den flotte turen til Eikelifjellet kjørte jeg ned til Slåttevegen og parkerte ved sagbruket rett etter avkjøringa ved Kongstveit. Gikk forbi Åsland og videre innover til veiskille før jeg gikk bratt oppover i flott og ganske kupert lende. Skikkelig skare på snøen som lå her.
Urørt barskog her oppe, herlig å vandre i. Men oppe ved topplatået var det selvsagt en høyspentgate som ødela noe av den estetiske villmarka man føler man er i.
Mat og drikkepause på toppen med ryggen demonstrativt mot høyspentmastene.
Tilbake til bilen tok jeg først en litt annen og småkupert rute. Veldig fint rundt disse kollene nordvest for toppen. Bratt nedstigning med kalkulert skliing og hopping ned til veien.
Glatt på hovedveien (356) da den lette yret/sluddet hadde fryst på.