Vestnes: Litleskjerdingen (02.02.2017)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Reset parkering (305m)
Ascents Litleskjerdingen (678m) 02.02.2017 17:49
Visits of other PBEs Reset p-plass (305m) 02.02.2017 17:10

Jeg kunne ikke kjøre fra dette området uten å ha fått med meg Litleskjerdingen. Jeg må innrømme at når jeg var kommet ned til bilen etter turen på Melen etc og mørket var begynt å gjøre seg gjeldende, så var motivasjonen ikke helt på topp til å navigere seg oppover mot Litleskjerdingen med hodelykt. Men når det er sagt så steg den igjen så snart jeg hadde fått på meg tørre klær. Jeg fryktet at det kunne bli litt knoting oppover den vegeterte delen men dette løste seg utmerket. Jeg kunne tidvis ane noe som lignet et tråkk og veien opp ble mye kjekkere enn først antatt. Det var flott å komme opp og se lysene fra tettstedene vestover mot Haram og Ålesund sammen med en liten lysende nymåne :-) Camp for kvelden ble Søvik og Gamlen Småbåtlag hvor det er tilrettelagt for bobilparkering. Her planlegges morgendagens øytopper i selskap av små mengder rødvin :-)