Skodje: Støråkfjellet (01.02.2017)

Start point Opskar (54m)
Endpoint Opskar (54m)
Ascents Støråkfjellet (243m) 01.02.2017 18:51

Etter turen til Nihusen var det ennå tid til en tur til før jeg skulle komme meg i posisjon for den planlagte turen for dagen derpå. Jeg fant ut at Støråkfjellet lå fint til rette i løypa. Tok av til Opskar og parkerte der. Herfra fant jeg en traktorvei hvor starten var merket med en blåmalt stikke. Jeg så ikke flere merkinger på veien oppover men ved veis ende gikk veien over til en tydelig sti. Denne kom inn på en annen grønnmerket sti som tydeligvis kom vest fra Tennfjordkleiva. Fint skogsterreng til toppen hvor det var skiltet ruter og stier i alle retninger, tydelig en populær trimpost!

Etter denne turen var jeg utrolig fristet til å kjøre til Nes og få med meg den kjappe Nesnakken i samme slengen. Der ble med tanken i dag, jeg prioriterte heller å komme meg på plass på Reset mot Fiksdalen for morgendagens tur til Melen etc. Nesnakken ligger tynt ann til neste forbikjøring :-)