Stikkvannskollen Hurum (30.01.2017)  2

Written by RolFoto (Rune Olsen) GSM

Start point P-plass Stikkvannskollen (145m)
Endpoint Samme (145m)
Ascents Stikkvannskollen (361m) 30.01.2017
Visits of other PBEs Stikkvannskollen p-plass (146m) 30.01.2017

Hurum pf >100m

Lite å gjøre på jobben så tok en dag fri.
Hadde lyst til å kjøre en annen vei enn ned til Skiensområdet hvor jeg har vært mye iår.
Dermed falt valget på Hurum. Begynte med den høyeste toppen i Hurum, nemlig Stikkvannskollen.
Parkerte på p-plass med blankpolert blåis og gikk forsiktig innover glasert grusvei.
Is skulle bli gjennomgangstema på denne og de to andre turene idag. Tok av på sti som vel egentlig kan kalles en bekk, islagt bekk rettere sagt. Veldig glatt enkelte steder, men for det meste godt grep oppetter "bekkestien" da porøs fastfryst snø lå oppå isen.
Egentlig veldig greit opp til toppen. Kort pause på toppen før jeg gikk forsiktig ned samme vei.
Lite utsikt i tåka. Ikke en topp jeg kommer tilbake til tror jeg.
Litt kranglete GPS på denne turen, (estimert km og stigningsmeter):

Tåke

Written by Nils 31.01.2017 09:06

Synd med tåka, Rune, for dette er nok den flotteste utsiktstoppen på Hurumlandet. Spesielt fra tårnet, hvor man ser "alt".

Sv: Tåke

Written by RolFoto 31.01.2017 20:31

Joda, synd med tåka mht utsikten herfra denne dagen.

Liker tåke jeg, særlig når den ligger tjukk over urørt og flott skog og skaper god stemning, men på denne turen var det hverken fugl eller fisk mht til dette. Får håpe på litt utsikt i helga, men værmeldinga ser ikke lovende ut pr nå....