Flatfjellet, Korsbakkfjellet og Ertvågsfjellet (19.08.2011)

Written by Guro (Guro Vaagan)

Ascents Ertvågsfjellet (652m) 19.08.2011
Flatfjellet (596m) 19.08.2011
Korsbekkfjellet (694m) 19.08.2011

Sooooool! Siri omøblerte timeplana si og kom utover til tinderangling på Ertvågsøya. Vi kjørte to biler og satte igjen den ene på Ertvåg, mens vi kjørte videre til Lindåshøgda. Her fulgte vi gjengrodde stier opp forbi Bergfallsetra og videre opp på fjellet. Første topp ble Flatfjellet, og her begynte terrenget å bli tørt og fint å gå i. Videre over Flatfjellet og opp på Korsbakkfjellet, og her tok vi lunch. Etter litt brødskive og kjeks i følge med god utsikt fortsatte vi ned på andre siden av Korsbakkfjellet. Her måtte vi langt ned før vi sleit oss opp lia til Ertvågsfjellet. Det var fint her oppe også, men nå måtte vi gå ned til veien på Ertvåg. Her strevde vi litt i kronglete terreng øverst i dalen, men etterhvert kom vi ned på en skogsvei som tok oss siste biten ned til bilen. Nydelig fin tur, rett utenfor stuedøra:)