Sinnsettuva (11.08.2011)

Written by Guro (Guro Vaagan)

Ascents Sinnsettuva (326m) 11.08.2011

Endelig kom vi oss ut på fjelltur igjen! Etter vi kom hjem fra Helgeland har det gått i ett med søskenbarntreff og VM på rulleski/Toppidrettsveka på Aure. Men selv om vi ikke har vært på fjellet har vi iallefall vært mye utendørs, enten det har styrta ned eller sola har vært framme. Det var fryktelig morro å se Bjørgen og Northug og gjengen på nært hold, og samtidig se så mye folk både i Aure sentrum og på Brækkå:) Men idag har de forflytta seg til Kristiansund, så da fant vi ut vi skulle ta det siste fjellet på 4fjell-lista for i år. Vi hadde veldig lave forventninger, da 326 meter er i minste laget på Tustna, der storfjella skyter 900 meter til værs rett fra havet. Men vi ble faktisk positivt overraska! Utrolig fin sti opp gjennom skogen, forbi et stup og spennende formasjoner. Det var bratt, så vi vant høyde raskt, og sannelig kom vi ikke over skoggrensa også! Kjempefin utsikt til Kristiansund, Tømmervågen og Smøla:) Utrolig godt å få opp pulsen igjen!