Veslefjell (22.01.2017)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Veslefjell (1,126m) 22.01.2017
Grillhytten ved Veslefjell

Denne dagen var vi enige om å prøve skiene uansett om det ikke ble lange turen. Vi startet fra fra Bualie og gikk oppover fine løyper. Men den løypen vi pleier å ta opp på platået, var ikke preparert og steinhard. På grunn av alle de bratte bakkene opp denne løypen, valgte vi derfor løypen som gikk i retning Storefjell hotell og tok løypen opp på høyre side av den akeløypen/slalomløypen som ligger lengst øst og lengst fra hotellet. Denne var flott preparert helt opp på platået. Vi hadde ikke så mye tid, så vi gikk opp til grillhytten og opp på Veslefjell. Skulle gjerne gått mye lengre der oppe, men tiden tillot ikke det. Da vi kom nesten ned igjen til Bualia kom løypemaskinen og den hadde da preparert den løypen vi pleier å gå. Endelig ski på beina for første gang i vinter! Liv prøvde noen smørefrie ski for første gang, med blandet erfaring. Gode i bakken oppover og OK at det ikke gikk så fort nedover, MEN måtte stake veldig i halvslakke bakker og på flatene.