Nord i Ringsaker - Snørvillen (21.01.2017)

Written by Marimor (Stein Erik Hjermstad) GSM

Ascents Snørvillen (995m) 21.01.2017

Vi ville på ski og jeg ville ha med en topp på turen. Etter noen dager med dette i tankene falt valget på Snørvillen ved Sjusjøen. Var ikke helt sikker på om det var kjørt løyper opp. Med langrenn ski og løssnø så var jeg usikker på om det kom til å bli ett "toppstøt".
På Sjusjøen var det Norgescup i langrenn og masse folk. Vi rotet litt for å finne ei åpen løype med retning toppen. Den vi fant hadde en litt mer sørlig retning enn dit vi hadde tenkt oss men optimismen økte da vi kom til "Sjusjøkrysset" og en trase førte oss i litt mer nordlig retning rettning. Enda ett løypekryss senere hadde vi solid kurs mot toppen. Jevn fin stigning helt til topps i fantastiske løyper. Litt avblåst og hardt på toppen. Flott utsikt i alle himmelretninger. Rondane i nord og Skreiafjella i sør var fine blikkfang. På vei "hjem" kom vi inn på Birkebeinerløypa som førte oss raskere til utgangspunktet. Flott dag i null grader og delvis sol. Anita var med.