Blåtinden (14.01.2017)

Written by hmsv1 (Hannah Vickers) GSM

Start point Kantornes
Ascents Blåtinden (1,180m) 14.01.2017

Dette var dagen vi hadde ventet altfor lenge på! Endelig en værmelding som lovet oss oppholdsvær, fin løssnø som hadde falt i løpet av natta og et turfølge som de fleste skulle vært sjalu på. Fikk med meg Johanna, Renate, Kirsten og Karsje på tur. Vi avtalte å treffes i byen og samkjøre til Kantornes men det ble en liten stund før vi kom oss avgårde. Uansett, vi var klare til å gå litt før kl.10.30, et lite stykke bak et annet damelag som noen av oss kjente. Det var fantastiske snøforhold i skogen og vi alle trodde at det kom til å bli slutt på dette jo høyere på fjellet vi gikk. Men det ble aldri noe sånt. Puddersnøen fortsatte og det var bare kos å kunne gå i flotte pudderspor som noen med tynne ski hadde tydeligvis lagt. Slak og jevn stigning med mange kryssinger. Akkurat som jeg skulle ønsket! Dessverre fikk vi ikke se noe solglimt i dag, men det var nydelig oransj lys som tydet på at det ikke var langt unna nå.... På selve toppen var det en del tåke, men det gjorde ingenting på stemningen og vi fikk årets beste nedkjøring så langt. Herlig dag med en herlig gjeng og herlig snø. De mørke, triste desemberdagene kan bare legges i glemmeboka nå!

Glade damer i skogen
Rundt tregrensen
Fugltinden på andre siden av Balsfjorden
På vei over flata
Og så  begynte kryssingene
Og så begynte kryssingene
En slags sol mot sør
Ruten går videre på ryggen
Skiene står klare til nedkjøringa!
Renate i cruisemodus
Johanna får kose seg i pudderet