Rando tur til Tveitakvitingen (14.01.2017)

Written by Gunski (Gunnar Aavik) GSM

Start point Furudalen Skitrekk (391m)
Endpoint Samme (383m)
Ascents Tveitakvitingen (1,299m) 14.01.2017 15:05

Første topptur på Rando i 2017

Med gode meldinger - sol og rundt 10 minus var ikke Hilde vanskelig å be med på tur til Tveitakvitingen. Jeg med nye støvler og lånte ski for anledningen, Hilde med helt nytt utstyr var det spennende å se hvordan alt funket.
Vi tok utgangspunkt i den mest vanlige ruten opp fra Furudalen via "Negarlandsbyen", Såta og opp "stueveggen" og videre rett mot toppen. Ved Såta begynte Hilde å merke at ikke alt var slik det skulle være, støvlene tok skikkelig på siden og det var ikke akkurat godt. Vi ble enig om å ta det litt pent videre, snu var ikke tema, her trosser en smertene i sin iver til å nå toppen.

Såta - Nå klar for å tatt fatt på "Stueveggen"

Det blåste en del og folk flest snudde ved Såta, på ferden videre mot toppen traff vi kun en kar på fjellski som hadde samme mål som oss. Vi holdt følge helt opp.

Vinden hadde satt tydelige spor, stedvis kraftig avblåst og store fonner hele veien opp.

Hilde i fint driv
Flott utsikt fra toppen
Endelig toppvarden - Fantastisk utsikt!

Vi rakk akkurat ned til bilen før det ble helt stummørkt - Takk for en fantastisk flott tur Hilde.

Nå står det blokking av støvler på programmet for Hilde, mine nye støvler fungerte utmerket, dette kan jeg sikkert takke Platou Sport for - varmetilpasning helt etter boken :-)