Oslomarka pf100: Abborås (05.01.2017)

Written by bendikiv

Start point Kleivstua (386m)
Ascents Abborås (547m) 05.01.2017
Visits of other PBEs Kleivstua (380m) 05.01.2017
Kongens utsikt (455m) 05.01.2017

Tur nr to idag. Parkerte ved Kleivestua (koster 30 kr) og gikk først ut til Kongens Utsikt, hvor jeg hadde fantastisk utsikt og så både Gaustatoppen(!), Blefjell og Norefjell.

Gaustatoppen kan skimtes i horisonten et par cm fra venstre kant
Mot Steinsfjorden

Gikk så litt tilbake og innover mot Abborås. Fra litt nedenfor toppen fikk jeg øye på tre elger som gikk i samlet flokk mellom trærne, men det var så langt unna at jeg ikke fikk tatt noen gode bilder av dem.

Ca fra toppen, uten elg

Så derimot en fin fugl som jeg prøvde i 15 minutter å få tatt et fint bilde av. Eller, den satt i toppen av et tre, så jeg ville aller helst prøve å få tatt et bilde av den mens den fløy. Det gikk sånn halvveis, resultatet kan sees under. Etter litt googling tror jeg det kan være en haukugle jeg så.

Fugl i toppen av et tre
Fly!

Et par til bilder fra turen:

En hare (tror jeg) som tydeligvis hadde problemer med å holde seg på beina på isen