Spirdalsåsen (02.01.2017)  5

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Endpoint Dalsbygda (177m)
Ascents Spirdalsåsen (180m) 02.01.2017 13:51

Inni mellom regnskap og rapportering av skattefrie gaver til skaatemyndighetene bare måtte jeg ut en liten tur. Vi kjørte innerst inn i Dalsbygda og parkerte der traktorveien starter. Gikk opp traktorveien og så langs den lettgåtte "ryggen" oppover til toppen. Fant et fint sted å sitte og nyte en liten pose nøtter. Fantastiks utsikt over Nordsjø med Munken og Lille Munken osv. Eneste som skjemmer er høyspentmastrene her oppe, men de har du i ryggen når du nyter utsikten. Dette blir fort vekk en favorittopp for meg.
Turen er så kort at da vi kom ned igjen til bilen ble vi ble nysgjerrig på hva som var i enden av blindeveien rett frem. Gikk nedover til vannet og fant mange hytter og en sti som gikk nordvestover. Nysgjerrige som vi er, gikk vi videre og videre og kom frem til Lille Vasdal og så Vasdal før vi gikk langs veien opp igjen til bilen. Gikk da rundt toppen Høgås, men den får vi ta en annen gang. Så, og hørte en musevåk på vei opp igjen fra Vasdalen.
Bildet er fra toppområdet, men på vei oppover er det også utsikt til Lifjell.