Til topps i den nye SAS-kommunen (01.01.2017)

Written by Snilen (Lars)

Ascents Brånafjell (398m) 01.01.2017 12:00

Otto og Inger Lise inviterte til å innvie kommunetoppen i den nye SAS(Stokke/Andebu/Sandefjord)-kommunen på kommunens første dag. Det ble en utradisjonell første nyttårsdag, ingen Radetzki-marsj, ingen Garmisch-Partenkircken, og attpåtil måtte jeg forsake å kjøre første tur med den nye Bastøferja.

Med på ekspedisjonen var også et par innfødte og et hundespann med 7 hunder. Det var litt dagen derpå og det gikk sakte oppetter. Vi møtte ei dame oppi lia, men hun hadde heldigvis ikke vært på toppen. Det siste stykket mot toppen ble jeg litt foran og håpet at jeg kunne være førstemann til topps i den nye kommunen. Dengang ei. Her var opptil flere navn som hadde skrevet seg inn 1.1.2017, og toppen var allerede pyntet med sløyfe. På toppen kom batteridrillen frem, så flagget kunne monteres. Smellbonboner uten kransekake var medbragt. Lefse med røkelaks ble servert som forrett. Et bål ble etablert, og grillsesongen åpnet med Debrecziner-pølser fra Ungarn. Kaffe og Balder fra Oppdal ble servert til småkakene, ikke noe tull nei.

Veivalget oppover var optimalt, veivalget nedover om mulig enda mer optimalt. Otto har et fint GPS-spor

Otto, godt assistert av et av hundespannets medlemmer, forsøker å fjerne en liten tust som kunne ødelagt for gruppebildet som aldri ble tatt

Ny kommunetoppliste

Written by otto 03.01.2017 17:26

Peakbook og kommunetopplisten ble opprettet i 2009. Litt merkelig at listen ikke gjelder fra da. Hvorfor 2016 dvs 7 år etter at listen ble lagt ut. Bjarkøy + Mosvik bør inn på listen.

Sv: Ny kommunetoppliste

Written by SturlaS 03.01.2017 21:08

Godt spørsmål! Det diskuteres nå om den lista som er frøset skal gå lenger tilbake i tid.

Hovedpoenget med innlegget mitt var den nye lista som kommunetoppsamlere kanskje er interessert i (lista som endres fortløpende).

Sv: Sv: Ny kommunetoppliste

Ny kommuneliste

Written by SturlaS 02.01.2017 12:14

Som informert på FB i går er det nå 2 kommunelister for hele landet:

(1) Den gamle listen er frøset med tanke på antall kommuner per 31.12.16.

(2) Det er laget en ny liste som blir fortløpende oppdatert (Kommunetopper Norge) og her må alle som ønsker melde seg på.

Kommunetopplistene per fylke blir også oppdatert fortløpende.

Gps - spor

Written by otto 01.01.2017 19:09

De som velger å følge vårt GPS-spor tror nok at vi var i bakrus opp til toppen og at vi der reparerte med en Balder-flaska før returen. Tørr nesten ikke å legge ut sporet, men skal gjøre det Lars.. Ps de verste bildene blir sensurert...