Oddeåsen Kilebygda (31.12.2016)  4

Written by RolFoto (Rune Olsen)

Start point Oddeåsen p-lomme (65m)
Endpoint Samme (64m)
Ascents Oddeåsen (254m) 31.12.2016

Skien pf > 100m

Tidlig ute nok engang og parkerte som vanlig i totalt mørke på p-lomme ved traktorveistart.
Rein stålis her og fram med skistav. Mange akrobatiske bevegelser seinere var jeg over det verste. Helt utrolig at jeg klarte den strekka uten å falle!
Vel oppe i skauen var det plankekjøring opp til toppen. En gryende og rødmende soloppgang møtte meg der oppe på toppen, men begrenset til ingen utsikt gjorde det hele en smule labert.
Ned omtrent samme vei, men i bedre lys kunne jeg se at de litt åpnere områdene var herjet av skogbrann. Fulgte brannfeltet nedover og endte i nok et felt; et "krattfelt". Pusha meg gjennom og endte ned på traktorvei som jeg fulgte tilbake til traktorveien jeg fulgte et lite stykke opp.
Siste biten på glattisen ned til bilen var en utfordring. Skikkelig krattete på begge sider av veien så jeg valgte faktisk glattisen og det gikk overraskende greit, men jeg så vel ut som en hundreåring der jeg krøket meg avgårde....