Fjelltrim (30.12.2016)

Ascents Branden (708m) 30.12.2016 16:44
Visits of other PBEs Lotsskarvadet gapahuk (474m) 30.12.2016 16:04
Navestøylen (390m) 30.12.2016 17:11

Runde for å bytte fjelltrimbøkene.Under tirsdagens tur til Branden så fant jeg verken boksen eller boka og trodde derfor at noen hadde tatt den ned. I ettertid har jeg forstått at det sikkert er vinden som har fått blåst den ut av sitt gjemmested og jeg regnet derfor med at den ikke ville dukke opp med det første. Etter det været som var både før og etter tirsdag var det derfor helt utrolig at jeg idag fant igjen boksen på toppen av snøen, like under varden !! Snakk om tilfeldigheter, skulle nesten ikke vært mulig. Fikk iallfall byttet både den herpa boksen og boka og lagt klar nytt materiell til neste års innsats. Det er no alltid en kjekk jobb, men litt utfordrende tidspunkt å få byttet alle bøkene rundt nyårsskiftet med det været som kan være. Var noget slapp etter å lagt strak ut i to døgn i senga grunnet omgangssjuke. Det kan absolutt suge samtlige krefter ut av en ...!!

Mye søkkvåt og tung snø som rakk godt over knehøyde siste biten. Det var derfor kjekt med truger akkurat der. Veldig imponert over å treffe en av bygdas spreke unggutter på retur fra toppen iført joggesko, spesielt med tanke på at det iskalde Lotsskarvadet var umulig å forsere uten å nå over kanten på mine høye fjellsko ;-)

Returen gikk via Navestøylen for å bytte boka der etterpå