Stormyrhøgda på en regntung dag (29.12.2016)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Framverranvegen 2020 (12m)
Ascents Stormyrhøgda (255m) 29.12.2016

Fra E6 i Røra tok jeg av ved skilting Mosvik. Fortsatte 20 km til Skarnsundbrua. Etter å ha passert brua må man kjøre under brua for å komme inn på vei 191 til Framverran. (Framverranvegen)
Fortsatte 20 km til Framverranvegen 2020 like før Skalnestangen. Jeg parkerte ved et lite strømhus på høyre side av vegen. To av husene på venstre side lå ut for salg. På tur opp fulgte jeg veien et stykke og tok av bratt opp på venstre side til jeg kom opp til en traktorvei. Dette var et feilvalg av rute, for like ovenfor de husene jeg parkerte ved går traktorveien som jeg kom inn på. Hvis noe flere skal bestige denne ubestegne toppen anbefaler jeg å følge ruta som jeg kom ned. Traktorveien deler seg i to, men veien til venstre går helt over til Otertjønnvegen og Otertjønna. Jeg fulgte traktorveien et stykke og forlot veien og tok en mer direkte rute opp til Stormyra og Stormyrhøgda. Det var ganske mye snø her ute. Myra inn mot toppen er åpen, men selve toppunktet består av trær. Det er ingen markering av toppunktet, og jeg tror ikke denne toppen er mye besøkt. Det er mange fine topper på Mosviksiden av Inderøya, og nå mangler jeg kun fem topper i denne kommunen.

Den svære Skarnsundbrua
Parkering ved dette strømhuset
Vårstemning i Desember
Liten foss ved traktorveien ved Skalvik
Bru på traktorvegen til Langemo
Traktorveien til venstre går til Otertjønna