Tåketur4: Fantastisk stemning på Dalfjellet (10.12.2016)  6

Written by RolFoto (Rune Olsen)

Start point Dalfjellet p-lomme (80m)
Endpoint Samme (80m)
Ascents Dalfjellet (315m) 10.12.2016
Visits of other PBEs Dalfjellet p-lomme (80m) 10.12.2016

Skien pf > 100m

Tur 4/4 idag. Turfølge: Tommy

Etter flotte Aspumfjellet var jeg spent på Dalfjellet. Tåka lå fortsatt tjukk nede i dalførene.
Parkerte på p-lomme rett vest for Nordtjenn.
Herfra bar det opp på islagt vei nok engang. Valgte så å gå videre på sti opp denne gangen. Tommy fikk det litt i beina midt oppe i lia. Jeg ble "sendt" avgårde og ga gass opp gjennom ganske bratt terreng. Sto ganske svett oppe på toppen et kort sekund før jeg raste nedover igjen for å møte Tommy, men han var ikke så langt etter allikevel, beina var mirakuløst restituert eller noe....
Ble med opp igjen før vi gikk ned ut på skiltet utsiktspunkt.
Her ble vi stående leenge og bivåne/fotografere tåkehavet i solnedgangen.
Makan til flott skuespill skal man lete lenge etter!
Når sola gikk ned bak skogkledde åser i sørvest begynte vi nedstigninga og var framme ved bilen i tussmørke og tjukkskodde.
Snakk om en komplett skogsturdag til storkollene i Skiensområdet...herlig!

Bilder av solnedgang og tåkestemninger over landskapet under Dalfjellet (klikk på bildene for større oppløsning):

Tommy nede ved stupkanten for å ta bilder
Tåkedans i kvelden over landskapet