Bolsøya (09.12.2016)  3

Written by ebbeleo

Start point P-plass Draget (3m)
Endpoint P-plass Draget (6m)
Ascents Fårøytoppen (69m) 09.12.2016 10:45
Fårøytangen (37m) 09.12.2016 10:45

Regnvåt tur før kveldsvakt sammen medkaribien (Kari Anne Kringstad). Hun skulle teste ny Peakbook-app, jeg skulle teste klær viste det seg.

Vel, hva skal man si om turen? Vi parkerte på Draget. Gikk på skogsvei mot vest. Det regnet og var veldig vått. Etter ca 45 minutt kjente jeg at mine Ecco-feltstøvler ikke var tette.

Borte ved Islandvågen så Kari Anne en liten trebru over en bekk. Selv om brua åpenbart lå i feil retning i forhold til dit vi skulle, insisterte min turkompis på at vi skulle over. Jeg beveget meg hurtig og grasiøst over. Snudde meg og så at Kari Anne valgte å gå "All in" og tok sats. Hun snubla og skled,for så å lande på ryggen oppå brua med et brak. Deretter deiset hun videre og havnet nedi bekken med beina opp og hodet ned. Synet fikk meg til å tenke på eventyret om de Tre bukkene Bruse og trollet som ble stanget ned i elva.. Det var et flirfullt og søkkvått troll som måtte hjelpes opp av bekken.

Returen over samme bru gikk bedre og vi fulgte stien sånn delvis bort til Fårøytangen. Ganske idyllisk plass det, med hyttene inne i Islandvågen. Sikker fint der i fint vær.

Turen hjemover gikk uten noen alvorlige hendelser. Borte ved bilen viste det seg at min nye Dynafit Transalper bukse hadde holdt helt tett. Særdeles fornøyd med den. Den tre år gamle gore-texen fra Arcteryx holdt nesten tett, bra det også. Nedi skoa var det derimot badebasseng.

Tror dette var årets våteste tur.