Kjettberget fra Astridbekken (06.12.2016)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Start point Astridbekken (865m)
Endpoint Astridbekken (865m)
Characteristic Ski trip
Ascents Hærfjellet (1,024m) 06.12.2016
Storrtjernhaugen (993m) 06.12.2016
Torpevassfjellet (1,016m) 06.12.2016
Værskeitoppen (987m) 06.12.2016

Skitur fra Astridbekken. Gikk først opp på Hærfjellet, hvor ingen hadde skrevet i toppboka siden Kristine, Hans Thorvald og jeg var der på søndag. Brøytet meg bortom Storrtjernhaugen, før jeg akte ned på Nysetra. Var bortom Ginahytta, men hadde ikke med nøkkel. Gikk deretter ned på Kroktjernkrysset, og fulgte derfra et gammelt scooterspor til høyeste punkt mot Blesteren. Brøytet meg derfra mot Kjettberget. Var først oppom en liten topp med varde, hadde ikke lagt merke til varden her før. Deretter over de to jevnhøye toppene før selve Kjettberget. Tilbake samme trasé bortsett fra at jeg rundet de to høyeste punktene, og Kjettbergløypa opptil Værskei. Var bortom Værskeitoppen, før jeg gikk om Staumseterkrysset og ned igjen til Astridbekken.
Et aldeles nydelig vintervær. Skisporet der det var kjørt løype var delvis gjenblåst, men helt greit å gå. Møtte kun to personer på hele turen.