Solnedgang og burger på Skaugumsåsen (04.12.2016)

Written by gedded (Fredrik Gedde-Dahl) GSM

Ascents Skaugumsåsen (349m) 04.12.2016
Visits of other PBEs Semsvannet utfartsparkering (160m) 04.12.2016

Etter noen rolige runder med frisbeegolf på Ekeberg var det på tide å komme seg hjem igjen. Det var her jeg og Vemund kom på at vi kunne ta en liten avstikker oppom Skaugumsåsen. Vi har hatt gode opplevelser av spontanturer tidligere + ingen av oss hadde vært der før , så dette måtte bli bra!
Med tomme lagre etter en lang dag ble det først en rask tur innom Mickey D for 8 cheeseburgere, 2 jordbærmilkshake og 1 kaffe. Deretter kjøre vi videre opp mot Semsvannet Utfartsparkering. Det var nå i skumringstiden og sola var på god vei ned. Ingen hadde rekt å spise opp enda så noen cheese og milkshakene fikk æren av å bli med på veien opp. Etter noen få hundre meter så vi fargene på himmelen begynte å komme seg skikkelig , dette gjorde at vi fikk en real fartsøkning, særlig var dette å merke i det bratteste partiet. Her ble det et godt drag med høy puls. Tok også igjen to stykk på joggetur. Lurer på hva de tenkte når de så to stykk kløner med milkshake og burger i hånda.
På det første utsiktspunktet stoppet vi opp og dokumenterte solnedgangen før vi suste videre til utsiktspunktet med krakker og turkasse. Her ble burgere og siste rest av shaken nytt til en fantastisk solnedgang.
Etter endt konsumering gikk vi nesten samme rute ned. Tilbake i bilen var vi godt fornøyd med den lille avstikkeren opp til denne kremtoppen, helt til vi kom hjem og fikk se at kremtoppen ikke er registrert på utsiktspunktet, men på høyeste punkt. Ayyyy, real bomtur, men det er vel der spontanturer med dårlig research kommer til kort. Er heldigvis ikke den verste toppen å dra tilbake til ved en senere anledning. Vi sees igjen!

Viktig med næring på tur
Fargene som fikk opp farta