Holtehedda og Høymyrpynt en fin desemberdag (02.12.2016)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Holtehedde (405m) 02.12.2016
Høymyrpynt (379m) 02.12.2016
Visits of other PBEs Nyheim p-lomme (154m) 02.12.2016
Toppen av Holtehedda. Dårlig mobilkamera

Vi hadde invitert Berit med på på tur og kjørte til Steinsholt. Videre nedover RV 40 i retning Larvik og tok av på Rv 306 nordøstover til Nyheim parkeringslomme 5.54937, 65.75135. Parkerte ved bommen. Gikk innover den glatte veien og vurderte brodder, men det var glatt bare et lite stykke. Gikk inn grusveien på nesten bar vei til Støvland og videre innover på skardesnø til skilting Holtehedde. Fulgte den blåmerka stien helt til toppen av HOLTEHEDDA. Litt glatt inni mellom, men lett å komme forbi likevel. Bilde ved varden, gikk så videre litt lengre fromover på den blåmerka stien mot utsiktspunktet. Spiste niste der og nøt det vidstrakte utsikten. Vi kunne bla. se Oslofjorden og langt inn i Østfold.

Toppen
Gikk ned igjen til grusveien samme vei og bare noen få meter fra dette krysset er det et lite skilt med en blå pil og en T på en stolpe. Fulgte denne stien et lite stykke før vi gikk rett opp lien. Fint underlag å gå på og ikke snø, bare masse blader. Foto ved varden på HØYMYRPYNT før vi gikk ut på pynten og spiste sjokoladekake mens vi nøt sola og den vidstrakte utsikten her også. Her kunne vi også se Vealøstårnet.
To flotte topper denne fine fredagen i adventstiden.