Lovisenbergkollen og Bjørneknuten (27.11.2016)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Bjørneknuten (170m) 27.11.2016
Lovisenbergkollen (190m) 27.11.2016
Fra benken på Bjørneknuten

Etter adventstmøtet var vi klar for å prøve å få en av de fine solnedgangene fra en topp ved Kragerø. Kjørte til Lovisenberg camping og siden bommen stod oppe kjørte vi inn til toppen der traktorveien/stien startet. Det er ikke merket noe startsted men på kartet er det merket en traktorveg oppover. Fulgte denn til vi kom til et stidele, tok da først opp på Lovisenbergkollen. Liten pause på benken her oppe. Flott utsikt og bok i kassen.
Solen var lav og vi tenkte at det kanskje kunne bli fin solnedgang fra Bjørneknuten, så vi gikk fort ned igjen til krysset og fulgte stien til Bjørneknuten. Der er det benker også og bok i kassen. Fikk så vidt med oss solnedgangen og nøt den røde himmelen mens vi drakk kaffe og spiste napolionskake. Satt en stund der og gikk så helt opp på toppen. Mørket kommer fort i skogen, så det var helt mørkt før vi var nede igjen til bilen. Denne turen tar vi gjerne igjen, da utsikten er fin fra begge toppene.