Hørarhaugen og Slåttberga. Alene. (27.11.2016)  3

Written by Morsk (Morten Skoglund) GSM

Ascents Hørarhaugen (430m) 27.11.2016 12:39
Slåttberga (391m) 27.11.2016 13:49

Det hadde vært mye dårlig vær i Trøndelag de siste dagene. Derfor var det ingen planer om tur denne søndagen. Men når sola begynte å skinne på TV'n i det Bjørgen gikk i mål på 10 km i Ruka i Finland ombestemte jeg meg og kjørte vestover mot Storås og Løkken og jogget opp på et par topper. Jeg kunne faktisk ha kjørt bil helt opp til Hørarhaugen, men da det etter hvert ble en del snø på vegen parkerte jeg en vel km nedenfor og småjogget/gikk opp. Jeg må si heldigvis. Det er jo fullstendig meningsløst å bruke bil til topps!! Vel.... en fin kort tur ble det heldigvis.
Bilen ble brukt (heldigvis eller uheldigvis) over Bjørnli til Løkken. Jeg hadde trodd at Slåtteberga skulle være meget lett, men det var jo en kraftig stigning opp langs stien til Hammerstein. Denne ligger litt under toppen så det ble enda litt mer stigning, dog ikke så mye. Som vanlig var det litt vanskelig å bestemme hva som var det egentlige høydepunktet, men etter å ha surret rundt på toppen som ei fuglebikkje har jeg iallfall vært der. Akkurat slik var det forresten også på Hørarhaugen.
Suste hjem igjen med bilen via Orkanger og rakk akkurat å se Norge vant skiskytterstafetten i Østersund.