Branden med minstemann (13.11.2016)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Årskogvika (20m)
Endpoint Årskogvika (20m)
Ascents Branden (708m) 13.11.2016 14:43
Visits of other PBEs Lotsskarvadet gapahuk (474m) 13.11.2016 13:49
Navestøylen (390m) 13.11.2016 15:48
Moro ved Lotsskarvadet
Sovna fra høgste punktet på Branden
Fra varden og mot Høgste punktet
Skodda letter heldigvis
Våkna igjen , yeah!
Besøk og matpause i Gapahuken

Fin søndagstur sammen med Vinjar i for det meste oppholdsvær og lite vind. Vinjar var i kjempeslag og gikk helt opp til Lotsskarvadet der vi brukte tid på å kaste stein ut i den isbelagte elva. Herfra og opp valgte jeg å bære ham siden det var antydning til småregn i lufta og for at han plutselig ønsket å bli bært... Han sovnet etter ca 3 minutt, ganske sliten! Da han våknet på toppen til skodde, kom det kontant fra han lisje karen at her gidde eg ikkje være i skodda ;-) , Vi fortsatte derfor ned igjen til Gapahuken der vi tok oss en matbit. Været hadde heldigvis lettet igjen og utsikten kom tilbake. Returen gikk via Navestøylen for en liten forandring. Vel hjemme igjen hadde han begynt å få seg en lei hoste og hadde også antydning til litt feber stakkar, så jeg er ganske så imponert over turen han allikevel hadde fått gjennomført i dag, tilsynelatende i storslag!