Storliheia (Agdenes PF100) (05.11.2016)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Ascents Storliheia (389m) 05.11.2016 14:57
Visits of other PBEs Faboliveien (90m) 05.11.2016 15:11
Faboliveien P-plass (175m) 05.11.2016 15:11

(App-test iOS v.1.0.15)

Etter en kjapptur opp til Hundlia tok vi med oss en topp til i dag.

Vi tok av fra 710 ved Ingdalen og kjørte god grusvei mot Grostad. Etterhvert bomveg innover til Fabolia. Den så fin og brøytet ut men det var bare noe hundre meter.. Men med dagsferske vinterdekk og høy bil med AWD gikk det veldig greit. Parkerte ved det som kunne se ut som en liten skytebane.

Vi fulgte traktorveg oppover glenna øst for Storliheia. Jeg tenkte å gå til høyeste punkt på vegen for så å ta rett vest langs eggen/ryggen opp til toppen. Men der var det store stup og kampesteiner under så vi måtte forsette litt rundt kanten og ta bratt opp mot toppen.

Fin utsikt fra toppunktet før vi returnerte ned rett sørover. Dette var en mye bedre rute på slake myrdrag, etterhvert på sti ned til traktorvegen som ble fulgt ned til bilen igjen.

Fortsatt for lite snø til å gå på ski og flotte forhold for hundene som fikk strekt godt på beina over myrdrag og gjennom skog.

En skogstopp som stikker akkurat høyt nok opp til at det blir utsikt fra toppen.