Liten minigolftur med Mona (02.11.2016)

Written by karibien (Kari Anne Kringstad)

Ascents Barnosa (200m) 02.11.2016
Småskarhaugan midt (298m) 02.11.2016
Småskarhaugan vest (278m) 02.11.2016
Småskarhaugan øst (302m) 02.11.2016

MonaK (Mona Kvernberg)Etter ei drøy uke i pissregn ante vi glimt av finvær. Dermed også muligheten til å fylle opp noen samlelister, og samtidig kvitte oss med noen kraftige irritasjonsmoment.

Synd å blande irritasjon inn i turgåing, men alle (7 hittil) som har vært på Barnosa vet at det ikke akkurat er noen kremtopp. Nok om det.

Plukka opp Mona, ettersom jeg allerede ukesvis i forveien hadde innsett at det nok kommer is på vegen denne vinteren også. Optimisten bryr seg ikke nevneverdig om bilen sin, men hadde iført seg selv diverse nyinvesteringer av typen skall og goretex i merker som ikke selges på Cubus. Jeg vurderte at jeg like godt kunne skitne ut maleklærne.

Parkerte ved bommen rett over veien for Mordalsvågen og rusla langs skogsbilveien på jakt etter en sti Janyga hadde rapportert om. Vi fant den ikke, og satte i gang over blaut myr og tett skog. Tidvis bratt opp skråninga. Foreslo at Mona kunne late som hun kløv opp Store Vengetind der hun gikk i bratta. Fikk ingen rett høyre tilbake, slik jeg burde fått med sånt pisspreik.

Kom oss opp, og konstaterte kjapt at utsikta var høydepunkter på turen. Mona synlig glad for å ha vært på Barnosa for første og siste gang.

Etter kjapp retur og liten kjøretur parkerte vi på nytt og rusla innover Kringstadsetervegen. Der ble vi blenda av "jakt pågår"-varselskilt. Vi måtte tenke oss om (vanskelig nok i seg selv), for det kunne jo sitte en desperat jeger på post. Traff samtidig på et eldre ektepar som kom motsatt vei. De hørte vel at det kverna godt i topplokket, og utbrøt bestemt "dere ligner vel ikke akkurat på to elger....i de klærne der". Vi lurte litt på hva de egentlig prøvde å si, men sa oss fornøyd med at det var det fineste noen hadde sagt til oss så langt i dag.

På Kringstadsetra skrådde vi opp i skogen, og kom etterhvert opp på både 1, 2 og 3 Småskardshauger.

Kom oss kjapt ned til Kringstadsetervegen igjen, våte og gjørmete.

Godt alt som er unnagjort, sies det!

Kremtopp ;-)

Written by janyga 03.11.2016 09:16

Hehe, mener å huske at jeg en stund gikk etter noe som kunne ligne på en sti før brattbakken.. Fine bilder fra topper for de mer spesielt interesserte..!

Sv: Kremtopp ;-)

Written by karibien 03.11.2016 18:03

Antok at vi hadde oversett stien, men etter å ha gått frem og tilbake nok ganger ga vi f... :)

• +

Sv: Sv: Kremtopp ;-)

Written by janyga 03.11.2016 18:43

Artig

Written by ArntO 03.11.2016 00:59

God skrevet referat! Morro lesing!

Takk for turen!

Written by MonaK 02.11.2016 19:21

God beskrivelse av realitetene.

Sv: Takk for turen!

Written by karibien 03.11.2016 18:02

Løgn eller overdrivelser skulle tatt seg ut!