Øst i Trysil (30.10.2016)

Written by Marimor (Stein Erik Hjermstad) GSM

Ascents Storgnollen (868m) 30.10.2016

Tidlig tur østover til Ljørdalen og parkering midt i alpinanlegget i Fulufjellet. Fulgte alpintraseen nesten helt til skiheisens slutt, før vi tok av mer til venstre og rett kurs mot dagens mål. En del ur men fast og fin. I noen skyggeområder litt sleipt etter nattens frost. Innimellom også noen snørester etter nedbøren noen dager tidligere. Været var strålende og ikke alt for kaldt. 3 til 5 grader. Etter den bratte steinrøysa flatet det ut og uten GPS`en ville vi nok "sliti" med å stadfeste toppunktet. En varde lenger vest på platået var nok ikke høyeste punkt. Vid utsikt her oppe. Trysilfjellet reiste seg i vest med ett lett "melis dryss" på toppen. Toppen ligger bare en km fra svenske grensa og utsikten mot øst og broderfolket var god. Samme vei tilbake med en god kafferast i sola før skyer fra vest slukte solvarmen.
Ca halvannen time opp og ned. Med på det som kanskje er årets siste topptur var Anita.